Ako budeme chytať kapre od 1. januára 2019? (nový zákon o rybárstve)

8. októbra 2018
43400
 

Od budúceho roka vstupuje do platnosti nový zákon o rybárstve a jeho ešte neschválená vyhláška. Prinášame zoznam možných zmien, ktoré sa budú týkať hlavne kaprariny a spôsobu lovu tohto druhu ryby na slovenských vodách. Kompletný zákon aj s neschválenou vyhláškou nájdete tu.

Ak by ste v zákone našli nejaké znenia, ktoré tu chýbajú ale sú mylne interpretované, napíšte nám do diskusie, radi opravíme alebo doplníme.

Kľúčové zmeny v love kaprov od 1. januára 2019.

  1. Individuálna ochrana kapra rybničného je od 15. marca do 31. mája ; čas individuálnej ochrany neplatí od 1. mája do 31. mája, keď je jeho lov povolený v čase rybárskych pretekov,

  2. Od januára lovíme nasledovne: (január až máj, november a december od 6.00 do 21.00 h, jún až október od nonstop). Ten máj do 21.00 je na zabitie a to je najväčšie negatívum novej vyhlášky!

  3. Stanovuje sa horná miera kapra rybničného celoplošne (vivat K70!). Už si teda nikto nemôže privlastniť kapra nad 70 cm. 

  4. Lovná miera rýb sa meria od predného konca hlavy až po koniec najdlhšieho lúča chvostovej plutvy.

  5. Ale, SRZ (tu mi nie je jasné, či to bude robiť priamo Rada Žilina alebo aj miestne organizácie – neviete???) podľa miestnych podmienok môže v termíne najneskôr do 30. septembra požiadať Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky o súhlas na zvýšenie najmenšej lovnej miery rýbzavedenie najväčšej lovnej miery rýb. Zvýšenie najmenšej lovnej miery a zavedenie najväčšej lovnej miery rýb je možné upraviť vždy na obdobie 4 rokov a to aj opakovane s účinnosťou od 1. 1. príslušného roka a SRZ ho zverejní v povolení na rybolov alebo v rybárskom poriadku. Je možné, že si každá organizácie bude stanovovať hornú aj dolnú mieru – to bude pekný chaos!

  6. Loviaci si môže privlastniť počas jedného dňa lovu, aj keď loví vo viacerých rybárskych revíroch, najviac (dva kusy kapra rybničného, ktorých celková hmotnosť nepresiahne 5 kg. Ak privlastnením si poslednej ulovenej ryby hmotnosť úlovku podľa 5 kg, loviaci si môže privlastniť túto poslednú ulovenú rybu bez ohľadu na jej hmotnosť. Ak si loviaci ako prvú privlastní kapra, ktorého hmotnosť je väčšia ako 5 kg, obmedzuje sa jeho denný úlovok na tento jeden kus ryby.)

  7. Privlastnené kapre v živom stave sa prechovávajú v dostatočne priestranných rybárskych sieťkach, prechovávacích vakoch, pomocou prechovávacích spon a karabín, alebo v iných zariadeniach, ktoré zaručujú ich minimálne poranenie.

  8. Ak sa loviaci rozhodne privlastneného kapra neprechovávať v živom stave, dbá o to, aby ho bez týrania usmrtil. Usmrtené ryby sa uchovávajú tak, aby bola možná kontrola ich lovnej miery!

  9. Ak loviaci kapra v mieste lovu vyčistí a zbaví vnútorností, jej zvyšky nesmie vhodiť do vody ani nechať na mieste lovu

  10. Seniori, kupujte podložky a váhy! Loviaci pri love musí mať meradlo potrebné na zistenie dĺžky ulovenej ryby, uvoľňovač háčikov, podberák alebo vylovovacie kliešte a pri love na kaprových vodách aj váhu a podložky!

Našli ste v zákone ešte niečo, čo ovplyvňuje lov na kaprových vodách a nie je to tu? Alebo je to nepresne interpretované? Napíšte nám dole. Vďaka! Budeme to posielať na Ministerstvo 🙂

All Comments

  • Mať pri love podberak,váhu a podloźku (čo je podložka)je dobré,ale treba aj stanoviť ich použiťie.

    Goldbach 8. októbra 2018 18:30 Odpovedať
    • Máte pravdu, vo vyhláške to nie je jasne stanovené ani popísane. Tak isto, ako nebolo popísané používanie podberáku a veľa rybárov rybu ťahá po štrku a až potom ju odhákne. NIe všetko je možné do zákona napísať, toto je už skôr o etike rybára.

      K70 9. októbra 2018 8:48 Odpovedať
      • Ak chytím mierečnú rybu a nechám si ju aj tak, potom na čo tá podložka.? Veď aj tak tú rybu dám do siete vo vode. Týranie? Ak rybu niekto ide zabiť, alebo keď už len ju vytiahneme na vzduch tak trpí a je týraná, pretože sa dusí. Podložka? čo je to ? kus koberca, gumy, tkaniny? Definujte! alebo tú hlúposť vypustite z vyhlášky a zákona. Kto to vymyslel. Tak ideme 1. Chytím rybu, má dosť slušnú váhu. Ťahať ju po zemi nemôžem, nastáva pnutie na vlasci, používam podberák, rybu odháčkujem. 2. Dávam na podložku, merám, vážim, možno aj foto. 3. Dávam do sieťky. Za tento čas, ryba skoro polomŕtva, vystresovaná atď. Podložka – blbosť. Už vidím ako ju rybári majú a “používajú”.

        Miki 28. decembra 2018 9:01 Odpovedať
        • Vždy je možnosť že chytíš kapra nad 70 cm pri každej jednej návšteve. Takže ho budeš musieť dať na podložku aby si ho pustil a neporanil ho. Ak nevieš čo je to podložka, navštív rybársky obchod, tam ti ju ukážu. A tých 5 minút vyťahovania a fotenia kaprovi nijak neublíži neboj sa. Podložka vôbec nie je blbosť blbý je ten, kto ju nevie používať a nepoužíva.

          Adam 16. marca 2019 13:57 Odpovedať
          • Ahoj Adam ja som takého veľkého kapra za moju éru nechytil ak máš problém na podložke oddychovať O.k. ale je to strašná blbosť, napíš mi konkrétne koľko krát tú podložku použiješ a koľko krát ju budeš vliecť na ryby ako záťaž, nechcem hovoriť o love jednou udicou, na bliskáč a pod. kedy mením stanovisko asi by si sa mal zamyslieť nad sebou, môžem za sebou ťahať táčky v plnej výbave pre tvoju radosť ale ak ťa stretnem a nebudeš mať plnú výbavu pri love na jeden prút v nedostupnom teréne chcem mať možnosť aspoň foto dokumentáciu a.t.ď.ktorú ja urobím voči rybárskej stráži. Oni fotia vzdialené objekty a kde je ochrana súkromia a.t.ď.?

            Miroslav 8. mája 2019 16:18
        • curak jeden nemas peniaze na podlosku tak si tam daj koberec jak cigan a aj tak takito najviac kaprov ukradne a este sa spytaj co je to k70 curaaaaaak

          marek 30. mája 2019 4:01 Odpovedať
  • Podlozka je nejako definovana?

    Jozef 8. októbra 2018 19:00 Odpovedať
    • Bohužiaľ nie je, ani jej použitie nie je bližšie špecifikované. Ale toto platí výhradne na kaprových vodách.

      K70 9. októbra 2018 8:49 Odpovedať
  • Dobry den,
    Ako to bude so zavazaním na vodách do 10ha, lebo otom som nenasiel zjadnu zmenu vo vyhlaske.

    Attila 8. októbra 2018 19:51 Odpovedať
    • je to zakazane!

      Je to tam, dokonca aj zavážacie loďky sú zakázané do 10ha. ALE! Môže udeliť výnimku SRZ rada žilina alebo miestna organizácia so suhlasom Ministerstva zivotneho prostredia,
      Tu je to popísané:

      Zakazuje sa loviť ryby z rybárskeho člna vrátane zavážania a zanášania návnad a nástrah a používať zavážaciu loďku v rybárskych revíroch s výmerou menšou ako 10 ha okrem vodných útvarov trvalo tečúcich povrchových vôd

      Užívateľ je v rybárskom poriadku, ktorý tvorí súčasť povolenia na rybolov, povinný uviesť informáciu o b) udelení výnimiek zo zákazu lovu podľa § 15 ods. 1 písm. f) povoľujúcich lov rýb z rybárskeho člna a pomocou zavážacej loďky na rybárskych revíroch s výmerou menšou ako 10 ha podľa § 36 písm. p),

      K70 9. októbra 2018 9:01 Odpovedať
  • Keďže sumec sa bude chytať po celý rok bez doby hajenia, by sa mohla posunúť doba lovu v mesiacoch apríl-máj do 24:00 hod, nakolko tam kam nechodia športový rybári, tam nastupujú pytliaci.

    Mirec 9. októbra 2018 9:29 Odpovedať
  • Myslím, že je ešte nezmyselnou novinkou, že nástražná rybka musí mať minimálne 10 cm. Je to síce kapitálna blbosť, ale bude platiť.:-(

    Peter P 9. októbra 2018 12:49 Odpovedať
    • Prečo blbosť? Ja by som nechal aj 13 cm. Aspoň sa neskántri toľko malých zubáčov. Mierečný zubáč bez problémov vezme aj 15 cm rybku.

      Vlado 7. novembra 2018 7:20 Odpovedať
      • nejde len o zubaca skus chytat ostrieza alebo ine mensie druhy na 13cm rybku

        jaro 18. novembra 2018 12:25 Odpovedať
        • nuž, nie každému sa dá vyhovieť, ja zmenu vítam.

          Vlado 20. novembra 2018 11:57 Odpovedať
          • Ako vidím takého jalca na 10cm rybku ťažko niekto chytí.

            arnost 16. januára 2019 11:25
          • dalsia zilinska demencia je,,,ze preco sa musim najskor zapisat a az potom nahodit navnadu do vody,,,ked najskor nahodim a potom sa zapisem je co potom uz trestny cin alebo kto mi toto v ziline normalne vysvetli,,,,skor je to dalsia buzeracia ako dojebat rybara?

            vlado 19. januára 2019 14:43
  • Zásadnou zmenou pre rybárov oproti súčasne platnému zákonu je celoročný lov rýb na kaprových vodách, ktoré sú ostatnými vodnými plochami s podmienkou rešpektovania individuálnej ochrany rýb.Ostatné vodné plochy su:…ŠTRKOVISKÁ, pieskovne, prepadliská atď..

    Pedro 10. októbra 2018 7:25 Odpovedať
  • Ked budem vlačit…tiež musim nosit zo sebou podložku….strašná blbost

    Milan 11. októbra 2018 10:56 Odpovedať
    • dobrý deň ako mám tomu rozumieť keď chytím kapra 70cm ho nemôžem zobrať a prečo aký je dôvod ďakujem viem že bolo napísane že keď chytím kapra 7 kg tak pre mňa lov končí a teraz tu je nová vyhláška že kapra na 70 cm nemôžem brať prečo ďakujem za vysvetlenie, a ešte otázka som čítal že môžem zobrať kapre maximálne do 5 kg tak napríklad keď prví kapor budem mať 2kg a druhý budem mať pät a pol kila môžem si ho zobrať.aj oboch ??

      Borisj 20. decembra 2018 10:21 Odpovedať
      • Je to tam jasne napísané že keď bude mať prvý pod 5 a druhý 6 tak môžeš si ich zobrať oboch a horná miera je dobrá vec lebo kapor nad 70 cm ti je nakkt a nie na jedenie , ideálny kapor na jedenie je 50 -60 večši ti je nanič

        Adam 22. februára 2019 16:14 Odpovedať
        • Nesuhlasim pokial chytis kapra na toku tak aj vacsi je dobry na jedenie vobec nie je tlsty

          Roman 27. februára 2019 19:14 Odpovedať
  • Zavážanie sa týka aj vyvážanie karasa na sumca na vode do 10 HA?

    Peter 11. októbra 2018 17:07 Odpovedať
  • Zbytočný zákaz horná miera kapra !!!. Aj tak rybari budú brať domov. Je to veľmi zbytočne K 70. Vraj kapor 70 cm a viac maju dobre mäso. Ja som ešte nejedol. U nás je uz davno K70 aj tak rybári berú domov.

    Lysec 12. októbra 2018 19:30 Odpovedať
  • 6..Ak si privlastnim kapra 5kg tak sa obmedzuje jeho ulovok na tento jeden kus.Moja otazka znie ci mozem chytat dalej ryby bez toho aby som si privlastnil dalsiu ryby.Podotykam ze by som si aj tak taku velku rybu neprivlastnil.Len ma zaujima ak rano chytim rybu nad 5kg privlastnim si ju ci mozem do vecera chytat a pustat ryby.

    Marian 15. októbra 2018 9:52 Odpovedať
    • áno môžete

      sada 23. novembra 2018 10:49 Odpovedať
      • možete – ale iba raz, potom prídete o papiere…

        Vlado 30. novembra 2018 7:31 Odpovedať
    • Ak chcete prísť o papiere môžete

      Miki 28. decembra 2018 9:05 Odpovedať
  • Este jedna novinka: Oznamujeme ZO SRZ, že Rada SRZ na svojom septembrovom zasadnutí, konanom dňa 22.9.2018 prerokovala návrh na zníženie množstva úlovkov na jedno zakúpené povolenie na rybolov a prijala uznesenie č. 70/2018, ktorým znížila množstvo privlastnených rýb na jedno povolenie z 50 kusov na maximálne 40 kusov na jedno zakúpené povolenie.

    Táto informácia bude zapracovaná do Záznamu o dochádzke k vode a úlovkoch na rok 2019, ktoré
    obdrží každý člen SRZ.

    Tomas 16. októbra 2018 11:06 Odpovedať
    • Ved ,, nechápem ,,títo akože rybári ,, čo berú domov každú ryby ,,si i tak prídu na svoje ,,pretože druheho kapra hodia do saku a odchádzajú domov bez zapísania ..
      Jednoducho malo sa dať na jednu povolenku nie 40 ks. ale na jednu povolenku 4O kg.

      Mirec 15. mája 2019 14:10 Odpovedať
  • zopar mojich postrehov (nie je na lov kaprov), ak prejde vyhlaska v terajsej podobe:

    – v navrhu vyhlasky vypadlo, ze sonar mozes len pred zacatim lovu
    -k70, mrena70, lien50 a tak ohrozeny zubac je kde?
    – moze sa doviezt rybka z ineho reviru (tento zaznam vypadol, preto takto stylizovana poznamka)
    -vypadlo, ze 2 dvojhaky, 2 trojhaky; je len ze max 2 haky a max 3 hroty, max 3 haky na umelej nastrahe
    -rybka nastrahovka min. 10cm a povolili lovit privlacou maniesto do 31.januara az do 14.marca (od 15.3. je uz zakaz a da sa privlastnit bolen, sumec, jalec) a potom znova od 1.juna, nie az od 16.6.
    – zakaz lovit ryby z rybárskeho clna na vodných nádržiach od 1. januára do 31. mája a cln je vsetko co sa hybe na hladine :), vid § 2, odsek 2r; jediny sposob vidim v love na windsurfovej doske s plachtou, lebo to nema manualny pohon ani motor a ani to nie je nic z menovanych v zakone

    Ľuboš 7. novembra 2018 15:20 Odpovedať
    • privlač je celoročne, pišu ze mesmieš použivat rybku a jej napodobeninu ,

      Zdenko 20. novembra 2018 15:55 Odpovedať
      • privlac celorocne? precitaj si este raz zakon, nech nenarobis problemy sebe a ostatnym ludom, ktorym takuto blbost rozsirujes.

        § 18
        Zakázané spôsoby lovu rýb v kaprových vodách:

        h) loviť prívlačou a muškárením s použitím strímra alebo inej napodobeniny rybky od 15. marca
        do 31. mája,

        Ľuboš 20. decembra 2018 9:36 Odpovedať
  • Keď som rybár a moje tri deti si tiež rybári tak ta podložka a váha nám stačí jedná alebo ju musia mať všetci

    František 12. novembra 2018 14:27 Odpovedať
  • Dobrý deň a tu podložku a váhu musí mať každý rybár aj deti do 15 rokou

    František 12. novembra 2018 14:46 Odpovedať
  • Rybka nad 10cm nezmisel,podložka takisto

    Jojo 26. novembra 2018 21:40 Odpovedať
  • Zdravim tak clny a zavazacie lodky je problem ale co take skutre na nasich vodach?to nikomu nevadi?vidia ze mame nahodene a just chodia po silone,mne tak znicili navijak a aj udicu preco toto neriesia?aj toto sa tyka ochrane nasich vod alebo dalsia vec kormorany na nasich vodach to taktiez nikomu nevadi

    Jaro 10. decembra 2018 20:13 Odpovedať
  • Ak je zákaz vyvážania-zavážania tak ako sa dá-nedá použiť sonar a za akých pdmienok.O sonare som sa nič nedočítal

    Jozef Horváth 19. decembra 2018 12:35 Odpovedať
  • Sporný paragraf 13 odsek 5) vyhlášky. Prosím opraviť.!
    (5) Zákaz lovu všetkých rýb podľa odseku 3 sa nevzťahuje na a) kaprové vody, ktoré sú vodným tokom, okrem vodných nádrží, slepých ramien, mŕtvych ramien, odstavených ramien a ostatných vodných plôch,
    b) kaprové vody, ktoré sú ostatnými vodnými plochami a na ktorých je povolený lov podľadom.
    čiže podľa písmena a) – loviť na riekach áno, ostatné vodné plochy nie! Podľa b) zákaz sa nevzťahuje na kaprové vody, ktoré sú ostatnými vodnými plochami. Takže podľa b) – Ostatné vodné plochy áno.! Kto má pravdu a) alebo b)? Prosím opravte to!!!

    Miki 28. decembra 2018 9:32 Odpovedať
  • Ako je to po novom s lovom na hraničnych vodach

    Zdeno 1. januára 2019 16:38 Odpovedať
    • To by zauimalo aj mna najmä Dunaj a Ipel

      Pavel 31. marca 2019 12:05 Odpovedať
  • Aké zmeny sa chystajú na vyvážanie nástrah na člnoch a na zavážacie loďky. Ďakujem za odpoveď.

    Šmikal Karol 4. januára 2019 15:23 Odpovedať
  • samozrejme

    Jan 9. januára 2019 13:37 Odpovedať
  • Mám dvoch synov, obaja su rybári. Ked pôjdeme na ryby spolu vsetci traja, tak každý z nas musi mať podložku na ryby? Ďakujem.

    DA 10. januára 2019 20:41 Odpovedať
  • Myslim si osobne, ze Slovensko je jeden chory stat. Vybava a povolenie za poslednych 20 rokov tak zdrazelo,ze to uz nie je sport, alebo zabava, ale biznis pre tento skorumpovany stat. Stale sa tu vytvaraju nove zakony, ktore su uplne nezmyselne. Ked pojdem hrat hokej,budem limitovany, kolko mozem dat golov, alebo ake musim mat korcule? Pozrite sa na zakony okolitych statov. O chvilu bude na rybach aj zakaz fajcit? alebo pit pivo? Osobne si myslim,ze trestnym cinom,by malo byt neplatenie faktur a nie sport,alebo zabava.

    Richard 15. januára 2019 8:36 Odpovedať
  • Ked chytim a privlastnim si dvoch kaprov cca 4 kg je nezmysel, ze musim skoncit rybacku, predsa do 5 kg zo zakona mozem este chytit biele ryby.A ked som si privlastnil povolenych 5 kg ryb, mam byt obmedzeny len, ze si uz nemozem privlastnit ziadnu rybu, ale chytat a pustat mozem dalej, v opacnom pripade je to diskriminacia a preto toto by v zakone nemalo vobec byt, lebo je to len buzerovacka a z tohoto dovodu nemame co byt obmedzovani v dalsom love. Davam navrh na peticiu o tomto zneni a ziadat zakonodarcu o napravu!!!!!

    SENIOR 16. januára 2019 20:43 Odpovedať
    • Presne ako pises je to buzerovanie.Idem na vykend na ryby.V sobotu rano 04:00 chytim 5kg kapra a cely den mozem lustit krizovky do polnoci.Pritom by som mohol chytat a pustat.Podotikam ze 5kg kapra by som domou nezobral.Teraz som pozeral video z pravnikom co to vysvetloval ze po novom je moznost kombinovat ulovki a pokial nemas v sietke dve uslachtile ryby jeden druh mozes chtat dalej.1 kapor,1 zubac,1 stuka ak to nepresahuje 5kg.No som zvedavi ako to dopadne.

      Marian 20. januára 2019 11:52 Odpovedať
  • Prepacte ale co bude ostatnima rybama ktore su chranene a ktore nie. Mam nove povolenie okrem kapra , amura,a liena tej knizke nic nie je. Udajne stuka, zubace oba a sumce nemozno chytat od 1.ho januara do konca maja a vsetko. Mojom miestnom ani zvazovaon knizke nic nie je co bude ostanima rybama.

    Jan Dudas 17. januára 2019 16:14 Odpovedať
  • dalsia zilinska demencia je,,,ze preco sa musim najskor zapisat a az potom nahodit navnadu do vody,,,ked najskor nahodim a potom sa zapisem je co potom uz trestny cin alebo kto mi toto v ziline normalne vysvetli,,,,skor je to dalsia buzeracia ako dojebat rybara?

    vlado 19. januára 2019 14:50 Odpovedať
  • A kde ste vo vyhláške, alebo zákone našli tú hornú mieru kapra rybničného (70 cm)?
    Ja som tam nič také nenašiel.

    Pali 24. januára 2019 11:10 Odpovedať
  • Podložka na kaprových vodách je podľa Vyhlášky – §14 ods. 20 povinná len na kaprových vodách s režimom chyť a pusť, alebo kaprových vodách so stanovenou najväčšou lovnou mierou rýb.

    Keďže v kaprových vodách s privlastňovaním úlovkov nie je stanovená najväčšia lovná miera rýb, nie je tam ani povinná podložka.

    Pali 24. januára 2019 11:18 Odpovedať
    • Akože nie je ? veď kapor je po novom do 70cm.

      Vlado 5. marca 2019 17:35 Odpovedať
  • Mňa zaujima jedna vec ak je ustanovena horna hranica kapra na 70 cm chyt a pusť prečo je obmedzena aj vaha uloveneho kapra ked podstaťe ak sa zamyslime tak 2 3 kg kapra presahuju povolenu hranicu a to je podstaťe riadne obmedzenie , aj ked ja osobne som za chyť a pusť

    Jan 24. januára 2019 13:53 Odpovedať
  • Ahoj. Môže alebo nemôže sa zakrmovať z člna. Nie vyvážať montáže, ale zakrmovať. Teda sadnem do člna z člna zakŕmim miesto kde chcem loviť, vrátim sa na breh a z brehu na toto miesto nahodím. Je takéto konanie povolené alebo zakázané?

    Štefan 25. januára 2019 6:40 Odpovedať
  • Ahoj, precital som cely zakon platny od 1.1.2019 nenasiel som ziadnu zmienku o podlozke a vahe ako povinnej vybave, prehliadol som?

    zdema 31. januára 2019 9:23 Odpovedať
    • O tom pojednáva vykonávacia vyhláška č. 381/18. Do povinnej výbavy sa váha nedostala, ale v § 14 ods 20 je napísané: “Na stanovenie hmotnosti rýb možno použiť váhu alebo prepočítavaciu tabuľku, ktorá je súčasťou záznamu”. Podložka je povinná iba v revíroch “Chyť a pusť”a v revíroch so stanovenou najväčšéu lovnou mierou rýb. Stanovenie hornej hranice kapra 70 cm bohužiaľ neprešlo. O stanovenie hornej hranice lovnej miery može požiadať uívateľ revíru

      bebe 2. februára 2019 20:13 Odpovedať
  • Nazdar…na každom štrkovisku celozvezovom aj miestnom mozem privlastnovat kapra cely rok? Vďaka

    Feri 7. februára 2019 17:16 Odpovedať
    • Ahoj,pokial som to dobre cital tak na ostatnych vodnych plochach mozes.dokonca amur-invazivna nepovodna ryba sa do celkovej hmotnosti nerata,tym padom si mozu ludia privlastnit dajme tomu amura ci dvoch a v priebehu lovu si mozu privlastnit este dve slachtene ryby?ved takto nebude plavat v jazerach ani supinka

      Brano 4. marca 2019 6:33 Odpovedať
    • Nie nemôžeš. Čas individuálnej ochrany neplatí na ostatných kaprových vodách – vody, ktoré nie sú označené ako rybárske revíry.(zatopené kameňolomy, materiálové jamy napr.) Ak sú štrkoviská označené ako rybárske revíry už len nahodením udice sa dopúšťaš tr. činu pytliactva. Zákaz lovu všetkých rýb platí od 15.3.2019-31.5.2019 na všetkých stojatých vodách označených ako rybársky revír. Čas individuálnej 15.3.-31.5 ochrany neplatí, len pri vyhlásení pretekov miestnou SRZ, kde je lov kapra a jeho privlastnenie dovolené v prípade, že takto rozhodne MOSRZ.

      Miki 23. marca 2019 8:24 Odpovedať
      • Uz to podla mna neplati. Chytat mozes cely rok aj na revirnych jazerach.vid

        http://www.srzrada.sk/wp-content/uploads/2018/11/SRP_2019_web_1-4.pdf

        tu je to napisane

        V zmysle § 13, ods. 5, písm. b) zákona o rybárstve, je v kaprových vodách, ktoré sú ostatnými vodnými plochami (napr. štrkoviská, rašeliniská, pieskovne) povolený celoročný lov rýb.

        Jano 16. apríla 2019 12:59 Odpovedať
  • V zakone nieje max.lovna miera kapra. Podložka je potrebná len na kaprových vodách ktorých organizácie požiadajú o výnimku v max. Lovnej miere kapra co je možné az od roku 2019 do konca septembra a na ostatných vodách chyt a pusť.

    Milan 8. marca 2019 21:50 Odpovedať
  • Prosím vás môže sa chytať medzi 15.3-31.5 na rieke Váh (3-4570-1-1) a na Nosickom Kanáli (3-2530-1-1) napríklad úhor? Lebo doteraz sa chytavalo na kanáli a váhu normálne len teraz nevieme ako to je keď je nový zákon. Ďakujem za odpoveď.

    Miloš 10. marca 2019 12:59 Odpovedať
  • Dobrý deň chcel by som sa spýtať či sa môžu chytať ryby napríklad úhor v období 15.3-31.5 na rieke Váh č9.(3-4570-1-1) a na Nosickom Kanáli č9. (3-2530-1-1)
    Ďakujem za odpoveď

    Miloš 11. marca 2019 14:01 Odpovedať
  • Som za to aby zákony boli dodržiavané,ale prosím Vás
    vážený zákonodarci, riby pomaly majú viac práva ako rybári.O chvílu sa ocitneme my rybári v situácií keď budeme mať právo zaplatiť rybárskemu zvezu,ale len sedieť môžeme pri vode a pozerať sa na rybi.

    Imrich 11. marca 2019 19:12 Odpovedať
  • Zdravim ja by som sa chcela informovat,priklad, ked ja mam rybarsky listok, a isiel by somnou priatel na ryby, moze aj on vytiahnut udicu, alebo nahodit? Neviem presne najst znenie zakona, dakujem

    betuus 19. marca 2019 15:21 Odpovedať
    • Nie kamarát nesmie nahadzovať udicu ani loviť ryby žiadnym spôsobom, pokiaľ nemá platný rybársky lístok a povolenie na rybolov. V prípade, že ho s tebou takto chytia bude čeliť trestnému činu pytliactva za čo sú dva roky v base.

      Miki 23. marca 2019 8:13 Odpovedať
    • Max. ti môže pomôcť niesť veci, alebo pomôcť pri podobratí veľkej ryby. Viac nič.

      Mikim 23. marca 2019 8:15 Odpovedať
  • Podložka od 1.1.2019 nie je povinná na kaprových vodách. Potvrdené od rybárskej stráže pri kontrole teraz v marci 2019. Je povinná len na revíroch Chap a revíroch, ktoré boli vyhlásené miestnou organizáciou s kaprom do 70 cm. Koniec strašenia s podložkou. Potvrdené to bolo aj na schôdzi našej MoSRZ. Takže mi ju nemusíme používať. REvír s kaprom do 70cm musí vyhlásiť miestna MOSRZ. Ak neurčí takýto revír. Podložka je povinná len na kaprových vodách CHAP:!!!

    Miki 23. marca 2019 8:11 Odpovedať
  • Pozor!!! Nezabúdajte, že Jalec hlavatý pribudol tiež do individuálnej ochrany, t.j. od 15.3-31.5 si ho nemôžete privlastniť.

    Miki 23. marca 2019 8:30 Odpovedať
  • Na jazerach chyť a pust zadarmo !!! Bez nutnosti mat papiere na chytanie nerobte s toho biznis koli tomu koncim lebo zaplatil som cez 100eur na sezonu a bol som max 20krat pri vode nebral som nikdy nic taky co bere vsetko co chyti plati rovnako ako ja co neberem nic !! Za sezonu zobere 90 ryb ja nezoberem nic a platim rovnako neoplati sa mi to aby za 20krat som zaplatil cez 100eur a chytal 30 -45 cm kapre to radsej pojdem na sukromak …. nepaci sa mi teto vas pristup ten co nebere nic mal by to mat zadarmo a ten kto si bere ryby nech si adekvatne zaplati za to a nie ze pptom to bude predavat za cokoloadu ako nedavno som videl na FB

    Lubo 24. marca 2019 15:03 Odpovedať
  • Aká je denná doba lovu na hranicnej vode Dunaj a IpelVrybarskom poriadku ani povoleni som nič nenašiel?

    pavel 31. marca 2019 12:12 Odpovedať
  • Veru ,,pohroma pre naše vody sú tí akože rybari ,,čo beru všetko .

    A pritom tak jednoduchý kľúč ,, stačilo dať ,, privlastnenie nie 40ks, ale 40 kg. na jednu povolenku .

    Mirec 15. mája 2019 14:14 Odpovedať
  • Kde mozem na Slovensku lovi tilapiu nilsku tilapiu mozambicku a veslonosa americkeho?

    Miro S 9. júna 2019 17:15 Odpovedať
    • musíš nahodit v obchodnom dome,tam to istotne chytíš ele musí ti to predavačka hodit

      hela 9. júla 2019 12:11 Odpovedať
  • Kde mozem na Slovensku lovit tilapiu nilsku tilapiu mozambicku a veslonosa americkeho?

    Miro S 9. júna 2019 17:19 Odpovedať
  • Zase sa činili ako že odborníci ako všetci čo vládnu a ničomu nerozumejú.Komu dal pán Boh úrad tomu dal aj rozum?

    MUDr.Štefan Krištof 2. júla 2019 11:29 Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *